Dostat nový produkt na pulty obchodů je těžké, říká Martin Kocura ze startupu Rychlovka. Pomůže jim s tím účast v akceleračním programu Future of Food

BLOG | 5.10. 2020

Tento rok pražský Impact Hub ve spolupráci s několika partnery spustil první program v ČR zaměřený na udržitelnou produkci potravin Future of Food. Do užšího kola postoupilo i několik firem zaměřených na rostlinnou výrobu, jednou z nich je Rychlovka vyrábějící plnohodnotné zeleninové svačiny.

Rychlovka je plnohodnotné jídlo, které je vytvořené tak, aby dodalo maximum energie, vitamínů a minerálních látek z přírodních surovin a minimálně zatížilo výdej energie při trávení. Dodání potřebných živin díky Rychlovce zabere jen pár minut a je tak ideální pro ty, kteří věčně spěchají a nemají chuť trávit čas v restauracích či vařením. Rychlovku ocení jistě i vášniví cestovatelé, protože si ji snadno můžete vzít kamkoliv.

Z benefitů je třeba zmínit, že Rychlovku seženete ve skleněném eko obalu, je přirozeně bez laktózy, lepku a dokonce bez přidaného cukru a zbytečných chemických přísad. Momentálně je Rychlovka dostupná ve třech příchutích: Mrkev + zázvor + kurkuma + rakytník, Hrášek + bazalka + klíčky brokolice a Celer + tymián + hlíva ústřičná. Všechny příchutě Rychlovky navíc obsahují nějaký druh luštěniny (červenou čočku nebo fazole), což z nich činí plnohodnotné jídlo, všechny příchutě jsou také veganské.

Rozhovor s Martinem Kocurou ze startupu Rychlovka

Proč jste se rozhodli přihlásit do akceleračního programu Future of Food?

Především kvůli tomu, abychom měli přehled o tom, co se děje na trhu, sdíleli informace a získali potřebné kontakty.

Jaké jste si v rámci akcelerace stanovili cíle?

Naše cíle se týkají především toho, jak správně komunikovat produkty cílové skupině a jaké zvolit prodejní kanály a strategie. Věnujeme se také pojmenování kritických bodů ve výrobě pro udržení kvality produktu.

A jak vám zatím jde naplňování těchto cílů? Rozhodli jste se něco změnit nebo jste se někam posunuli?

Směruje nás hlavně práce s mentorem, Honzou Zemanem z Biopekárny Zemanka, s ním si hodně strategických úkolů potvrzujeme a některé se i mění na základě zkušeností Honzy. Výstupy urychlují procesy.

V současnosti máte několik produktů, jak probíhal jejich vývoj a jak postupujete při zařazování novinek? 

Produkty mají základy v našem prvním projektu „Jím jídlo“. V roce 2016 jsem začal spolupracovat s výživovou poradkyní Markétou Dvořákovou a dali jsme si jasný cíl – vytvořit koncept lehce stravitelného jídla, které bude chutnat a bude lidem pomáhat po stránce potřeb lidského těla, a bude mít i praktické pojetí. Chutě vycházejí z desetileté praxe v gastru, konkrétně z práce po boku šéfkuchaře Marka Raditsche.

Tři naše základní produkty byly určeny pro test trhu, jestli o ně bude vůbec zájem. Pro rok 2021 budeme v základní řadě vstupovat s pěti produkty, příchutěmi a s novou snídaňovou řadou, která ponese stejná specifika, tedy bez lepku, bez laktózy, bez cukru a bez chemických přísad. Tato snídaňová řada bude mít tři příchutě. V obou řadách se budou příchutě měnit v pravidelné frekvenci několikrát do roka.

Vaše Rychlovky jsou dostupné třeba i na Rohlik.cz, je těžké dostat svůj produkt k zákazníkům?

Tím, že Rychlovka je na trhu úplně nový produkt, tak je vstup opravdu těžký. Hledání klíče komunikace je zásadní pro další působení na trhu. Vedle prodeje online na Rohlík.cz a na pobočkách Sklizeno a Country Life jsme zvolili cestu prodeje tváří v tvář na trzích pro hledání hlavních témat, na kterých komunikaci postavíme. Od toho se bude odvíjet i info u produktu na platformách eshopu, letáku, etiketě. Dali jsme si prostor do konce roku 2020, ale od příštího roku chceme docílit čisté komunikace s jasnými informacemi a věříme, že toto bude zlomové pro zjednodušení cesty produktu k zákazníkům.

Jaká z vašich Rychlovek je nejoblíbenější?

Většina lidí začíná u příchutě Mrkev, kurkuma, zázvor, rakytník. V těsném závěsu je Hrášek, bazalka, klíčky brokolice a nejméně prodávanou je Celer, tymián, hlíva ústřišná. Nicméně, Celer nemá od prvních dvou velký odstup a většina pravidelných uživatelů začíná mít celer jako No1. Hodně uživatelů se k celeru „projedlo“ a má rádo rozmanitost chutí, ve kterých dominuje jemnost. Tak mě naučila vařit mamča. Mimochodem, díky jemnosti chutí i konzistence spolu s čistotou složení a obsahem 1 % himalájské soli se Rychlovka přes dospělé uživatele dostala až k jejich dětem. U těch je oblíbená hlavně příchuť Hrášek.

Future of Food je 3měsíční program, který nabízí podporu všem, kdo razí inovativní a udržitelnou produkci. Pro účastníky programu je připraven profesionální mentoring, odborné konzultace, vzdělávací workshopy i diskuzní setkání s experty z potravinářského oboru.

O nás

Jako nezisková organizace usilujeme o svět, ve kterém si každý může vybrat lahodné a zdravé jídlo, které je dobré pro všechny lidi, zvířata i naši planetu.

Zůstaňme v kontaktu

Future Foods

Zajímáte se o rostlinné produkty z obchodního hlediska? Plánujete založit vlastní firmu nebo ji dokonce již máte a hledáte inspiraci či spojence s podobnou vizí? Zjistěte více o našem Future Foods inovačním programu.

Chci vědět víc