Mgr. Pavla Široká

Narovinu s Mgr. Pavlou Širokou o mýtech ve světě veganství

BLOG | 13.4. 2020

V dalším díle podcastu Narovinu jsme si povídaly s výživovou poradkyní Mgr. Pavlou Širokou o nejčastějších mýtech ve světě veganství. S jakými mýty se nejčastěji setkává a jak tyto mýty vznikly? A jaké mýty šíří sami vegani a veganky?

Společně s Mgr. Pavlou Širokou jsme se zaměřily na ty nejčastější výživové mýty, které souvisí s rostlinnou stravou. Proč se tak často říká, že vegani mají málo bílkovin? Kde vznikl mýtus o nedostačivosti veganské stravy v oblasti minerálních látek jako je železo? Budeme mít zdravé kosti, i když nepijeme kravské mléko? Jak souvisí výzkum na potkanech s obavou některých lidí ze sóji a sójových produktů? A proč je veganství a vegetariánství u dětí tak kontroverzním tématem?

Dostaly jsme se ale i na mýty, které se naopak šíří v komunitě veganů a veganek. Jejich zdrojem je špatná informovanost např. ohledně vitamínu B12. Obsahuje tempeh nebo chlorella tento důležitý vitamín? A proč někteří vegani věří, že člověk je býložravec a je na tom vůbec něco pravdy?

O nás

Jako nezisková organizace usilujeme o svět, ve kterém si každý může vybrat lahodné a zdravé jídlo, které je dobré pro všechny lidi, zvířata i naši planetu.

Zůstaňme v kontaktu

Naučte se něco o výživě

Zjistěte, jak sestavit vyvážený jídelníček bohatý na všechny potřebné živiny. Ideální talíř získáte kombinací 5 základních surovin: obilovin, zeleniny, ovoce, luštěnin, semínek a ořechů. Upřednostňujte nezpracované plnohodnotné potraviny a veganské polotovary kupujte spíše výjimečně.

Chci vědět víc

E-book plný inspirace

Stáhněte si zdarma e-book, ve kterém naleznete inspiraci na rostlinné snídaně, svačiny, obědy i dezerty. Ať už se rozhodnete začít s bezmasým pondělím, vyzkoušíte měsíční veganskou výzvu nebo budete ve svých oblíbených jídlech postupně zaměňovat živočišné produkty za rostlinné, rádi vám pomůžeme.

Stáhnu si e-book