Narovinu s Mgr. Pavlou Širokou o vláknině

BLOG | 17.1. 2021

V novém díle podcastu Narovinu se zaměříme opět na výživové téma, tentokrát s Mgr. Pavlou Širokou probereme vlákninu. Jaké nejčastější mýty panují ohledně tohoto nutrientu? Je vláknina opravdu jen kartáčem pro naše střeva, anebo za tím stojí mnohem více? A kolik vlákniny bychom měli přijímat?

S Mgr. Pavlou Širokou jsme se zaměřily i na praktické tipy pro začátečníky a pokročilé na to, jak ozdravit jídelníček tím, že do stravy přidají více vlákniny. Jak začít a proč je lepší jít na změnu pomalu? Co mohou pro své zdraví udělat i ostřílení vegani a veganky či lidé, kteří už se zdravě stravují? A jak souvisí příjem vlákniny s naší psychikou?

Je fascinující, že lidské tělo obsahuje více bakterií než lidských buněk. Pokud bysme se na to podívali z pohledu genetiky, tak 95,5 % genetického kódu tvoří bakterie a jen 0,5 % genetického kódu tvoří naše buňky. Není se tedy vůbec čemu divit, že je pro nás vláknina tak důležitá! Bakterie jsou vlastně dalším orgánem, který pro nás vytváří mnoho látek, které nás udržují zdravými,” říká Mgr. Pavla Široká v podcastu.

O nás

Jako nezisková organizace usilujeme o svět, ve kterém si každý může vybrat lahodné a zdravé jídlo, které je dobré pro všechny lidi, zvířata i naši planetu.

Zůstaňme v kontaktu

Naučte se něco o výživě

Zjistěte, jak sestavit vyvážený jídelníček bohatý na všechny potřebné živiny. Ideální talíř získáte kombinací 5 základních surovin: obilovin, zeleniny, ovoce, luštěnin, semínek a ořechů. Upřednostňujte nezpracované plnohodnotné potraviny a veganské polotovary kupujte spíše výjimečně.

Chci vědět víc

E-booky plné inspirace

Stáhněte si zdarma některý z našich e-booků plných veggie inspirace od snídaní po večeře. Ať už se stravujete rostlinně nebo teprve začínáte živočišné produkty ve svém jídelníčku omezovat, naše e-booky vám jistě přijdou vhod. Vaříte podle našich receptů? Dejte nám o tom vědět, označte nás a přidejte #VarimesCVS a #veggieinspirace.
Stáhnu si e-book