Narovinu s Janou Hajrovou o low-costovém veganství

BLOG | 19.4. 2020

V novém díle podcastu Narovinu jsme se bavily s gastro specialistkou a projektovou manažerkou České veganské společnosti Janou Hajrovou. Hlavním tématem bylo veganství low-costově. Proč si spousta lidí myslí, že veganství je drahé? A jak se stravovat rostlinně a zároveň ušetřit?

Jana Hajrová, odbornice na gastronomii České veganské společnosti, má na svědomí e-booky s těmi nejlahodnějšími recepty, momentálně pracuje na e-booku zaměřeném na bílkoviny. Jana má zkušenost v oblasti gastra z vyhlášených veganských restaurací jako je pražský Moment a dříve měla dokonce vlastní catering. V rámci České veganské společnosti pak také certifikuje produkty ochrannou známkou V-Label a spolupracuje s Asociací kuchařů a cukrářů.

V podcastu jsme se zaměřily především na známý mýtus, že veganská strava je dražší než strava běžná. Jak takový mýtus vznikl? Pokud stále nevěříte, že se můžete stravovat vegansky i s nízkým rozpočtem, podívejte se na naše porovnání týdenních jídelníčků. Sestavili jsme jídelníček veganský i běžný a potom je cenově porovnali přes Rohlík.cz. Jak to dopadlo?

„Doma si snadno vyrobíte rostlinné mléko, sojanézu nebo třeba i burgery,” prozrazuje Jana Hajrová a zároveň radí mnoho tipů ohledně toho, jak sestavit plnohodnotný a zároveň cenově přijatelný jídelníček.

„Rozhodně se také vyplatí sledovat různé blogy o veganském nízkorozpočtovém vaření, doporučit mohu např. blog Plant-Based on a Budget, Oh She Glows nebo Minimalist Baker. V českém prostředí spoustu tipů naleznete na Facebookové skupině Veganská DIY kuchařka nebo můžete vyzkoušet knihu Zdravě jíst, která neobsahuje žádné exotické suroviny,” doplňuje Jana.

Jakými jednoduchými kroky lze na veganství dokonce ušetřit? Jak se vegansky stravovat třeba i na studentské koleji? A jaká dochucovadla by u nízkorozpočtového vaření rozhodně neměla chybět?

O nás

Jako nezisková organizace usilujeme o svět, ve kterém si každý může vybrat lahodné a zdravé jídlo, které je dobré pro všechny lidi, zvířata i naši planetu.

Zůstaňme v kontaktu

Naučte se něco o výživě

Zjistěte, jak sestavit vyvážený jídelníček bohatý na všechny potřebné živiny. Ideální talíř získáte kombinací 5 základních surovin: obilovin, zeleniny, ovoce, luštěnin, semínek a ořechů. Upřednostňujte nezpracované plnohodnotné potraviny a veganské polotovary kupujte spíše výjimečně.

Chci vědět víc

E-book plný inspirace

Stáhněte si zdarma e-book, ve kterém naleznete inspiraci na rostlinné snídaně, svačiny, obědy i dezerty. Ať už se rozhodnete začít s bezmasým pondělím, vyzkoušíte měsíční veganskou výzvu nebo budete ve svých oblíbených jídlech postupně zaměňovat živočišné produkty za rostlinné, rádi vám pomůžeme.

Stáhnu si e-book