Narovinu s lékařkou MUDr. Danielou Lilling

BLOG | 9.2. 2020

V dalším díle podcastu Narovinu se nám představila doktorka a výživová poradkyně MUDr. Daniela Lilling. Jaký je její pohled jako lékařky na rostlinnou stravu? Škodí nám sója? Co si myslí o veganských alternativách? A jak sestavit plnohodnotný rostlinný jídelníček?

MUDr. Daniela Lilling pracuje ve fakultní nemocnici Motol jako rehabilitační lékařka, vede vlastní výživové poradenství a předcvičuje jógu. Jak se k výživovému poradenství vůbec dostala? Jaké problémy nejčastěji řeší její klienti a klientky? A jaké má výsledky?

Bavily jsme se také o konceptu tzv. ideálního talíře. Dle MUDr. Daniely Lilling jde o skvělou didaktickou pomůcku, nikdy však nemusíme dodržovat tato pravidla striktně a v rámci jednoho talíře, jde o to, abychom tyto potraviny snědli během jednoho celého dne. A občas je dokonce v pořádku dát si nějaký ten junk-food — jako je burger nebo veganské mleté.

Je důležité, aby ten jídelníček nebo ten styl stravování sloužil člověku a ne, aby člověk sloužil jemu a byl otrokem své stravy,” upozorňuje MUDr. Daniela Lilling.

Překvapivý je i příběh o tom, jak se sama MUDr. Daniela Lilling dostala k veganství. Kdo jí inspiroval k přechodu na čistě rostlinnou stravu? A jak se k veganství staví nyní, co pro ni znamená být vegankou a co ji nejvíce motivuje?

O nás

Jako nezisková organizace usilujeme o svět, ve kterém si každý může vybrat lahodné a zdravé jídlo, které je dobré pro všechny lidi, zvířata i naši planetu.

Zůstaňme v kontaktu

Naučte se něco o výživě

Zjistěte, jak sestavit vyvážený jídelníček bohatý na všechny potřebné živiny. Ideální talíř získáte kombinací 5 základních surovin: obilovin, zeleniny, ovoce, luštěnin, semínek a ořechů. Upřednostňujte nezpracované plnohodnotné potraviny a veganské polotovary kupujte spíše výjimečně.

Chci vědět víc

E-book plný inspirace

Stáhněte si zdarma e-book, ve kterém naleznete inspiraci na rostlinné snídaně, svačiny, obědy i dezerty. Ať už se rozhodnete začít s bezmasým pondělím, vyzkoušíte měsíční veganskou výzvu nebo budete ve svých oblíbených jídlech postupně zaměňovat živočišné produkty za rostlinné, rádi vám pomůžeme.

Stáhnu si e-book