Opálení zdravě, vegansky i udržitelně

BLOG | 15.7. 2020

Léto je v plném proudu a spousta z nás se těží z toho, že můžeme nastavit svou pokožku a vykoupat se ve slunečních paprscích. Nezřídka je začátek léta také doménou spálených ramen i nosů. Jak se opalovat zdravě, vegansky a zároveň udržitelně? Jste si jistí, že váš opalovací krém je skutečně to pravé?

Mnoho běžných opalovacích krémů je totiž jeden velký chemický koktejl. Často obsahují parabeny, hliník, umělé vůně, nanočástice a chemické filtry. Přičemž nejde jen o to, že tyto chemické látky nejsou tím, co byste si chtěli namazat na kůži celého těla včetně obličeje, ale krém se při koupání z naší pokožky smývá a může znečišťovat vodu. Proto je pro nás i pro naši planetu vhodnější volit přírodní opalovací krémy, které fungují na bázi minerálních filtrů (částeček, které odráží sluneční paprsky) – více se o této problematice dozvíte ve skvělé Příručce pro slunkomily na blogu Econea.cz.

Přírodní a přitom velmi účinné opalovací krémy seženete právě na e-shopu Econea.cz. Všechny krémy mají navíc čistě rostlinné složení a jsou tedy vhodné pro vegany. Econea.cz si také zakládá na tom, že prodávané produkty nebyly testovány na zvířatech.

Náročné požadavky na opalovací krémy splňuje například německá značka Eco Cosmetics (více v článku zde), která pyšní mimo jiné certifikací od The Vegan Society a produkty jsou z velké části vyrobeny z ingrediencí z biologického zemědělství. Další oblíbenou značkou je italská laSaponaria, opět 100% přírodní a v BIO kvalitě. Navíc za touto značkou stojí silný příběh, od začátku podporuje malé místní farmáře a sociální projekty a má promakaný etický dodavatelský řetězec, takže si můžete být jisti, že žádné pochybné suroviny v produktech nenajdete.

Tip výživové poradkyně: Na opálenou pokožku má pozitivní vliv beta-karoten, který je vhodnější konzumovat přirozeně v zelenině a ovoci než v doplňcích. Jde o antioxidant, který mimo jiné může hrát roli při ochraně kůže před spálením a vede také k rovnoměrnějšímu a zlatavějšímu opálení. Vysokým obsahem beta-karotenu je proslulá mrkev a dýně, najdete ho však i v rajčatech, paprikách, červené řepě či meruňkách.

O nás

Jako nezisková organizace usilujeme o svět, ve kterém si každý může vybrat lahodné a zdravé jídlo, které je dobré pro všechny lidi, zvířata i naši planetu.

Zůstaňme v kontaktu

Naučte se něco o výživě

Zjistěte, jak sestavit vyvážený jídelníček bohatý na všechny potřebné živiny. Ideální talíř získáte kombinací 5 základních surovin: obilovin, zeleniny, ovoce, luštěnin, semínek a ořechů. Upřednostňujte nezpracované plnohodnotné potraviny a veganské polotovary kupujte spíše výjimečně.

Chci vědět víc

E-book plný inspirace

Stáhněte si zdarma e-book, ve kterém naleznete inspiraci na rostlinné snídaně, svačiny, obědy i dezerty. Ať už se rozhodnete začít s bezmasým pondělím, vyzkoušíte měsíční veganskou výzvu nebo budete ve svých oblíbených jídlech postupně zaměňovat živočišné produkty za rostlinné, rádi vám pomůžeme.

Stáhnu si e-book