Narovinu s MUDr. Jakubem Hurychem o tucích

BLOG | 26.1. 2020

Pozvání do dalšího dílu podcastu přijal lékař a sportovec MUDr. Jakub Hurych. Hlavním tématem byly tuky. Krátce po novém roce spousta lidí řeší diety a tuky jsou asi to hlavní, na co si dávají pozor, jak to s nimi ale je a měli bychom se jich bát?

Lékař MUDr. Jakub Hurych pracuje na Ústavu lékařské mikrobiologie v FN v Motole, ve své práci se věnuje laboratorní diagnostice infekčních onemocnění, antibiotické léčbě a výzkumu lidského mikrobiomu. Jaký je jeho vztah k rostlinné stravě a jaká v ní vidí pozitiva z lékařského hlediska? Jak by podle něj měla vypadat zdravá rostlinná strava?

MUDr. Jakuba Hurycha jsme vyzpovídali také na téma tuky. Při rostlinné stravě je především důležitý příjem omega 3 mastných kyselin. Jak toho docílit? „Pokud víte, že vaše strava není nic moc a zároveň si chcete zajistit příjem omega 3 mastných kyselin, tak radši volte ,” doporučuje MUDr. Jakub Hurych. Jde to i bez doplňků? A můžeme vůbec poznat, že těchto esenciálních látek nepřijímáme potřebné množství?

Jaké jsou nejnebezpečnější tuky vůbec? Co vychvalovaný kokosový olej? A jaký tuk bychom měli volit v kuchyni a při smažení?

O nás

Jako nezisková organizace usilujeme o svět, ve kterém si každý může vybrat lahodné a zdravé jídlo, které je dobré pro všechny lidi, zvířata i naši planetu.

Zůstaňme v kontaktu

Naučte se něco o výživě

Zjistěte, jak sestavit vyvážený jídelníček bohatý na všechny potřebné živiny. Ideální talíř získáte kombinací 5 základních surovin: obilovin, zeleniny, ovoce, luštěnin, semínek a ořechů. Upřednostňujte nezpracované plnohodnotné potraviny a veganské polotovary kupujte spíše výjimečně.

Chci vědět víc

E-book plný inspirace

Stáhněte si zdarma e-book, ve kterém naleznete inspiraci na rostlinné snídaně, svačiny, obědy i dezerty. Ať už se rozhodnete začít s bezmasým pondělím, vyzkoušíte měsíční veganskou výzvu nebo budete ve svých oblíbených jídlech postupně zaměňovat živočišné produkty za rostlinné, rádi vám pomůžeme.

Stáhnu si e-book