Jak se Češi stravují?

V březnu 2019 provedla agentura Ipsos pro Asociaci společenské odpovědnosti výzkum zaměřený na stravovací návyky Čechů

Šlo o první takový průzkum zaměřený mimojiné na postoj tuzemské populace k veganství a vegetariánství. V rámci vyhodnocení byla využita také data z mezinárodního výzkumu Ipsos Global Advisor, který Ipsos realizoval ve 28 zemích světa.

Průzkum jsme představili symbolicky na Zelený čtvrtek 18. dubna v sídle Unilever, kam dorazilo přes sto členů Asociace společenské odpovědnosti.

Klíčová zjištění

5 %

obyvatel České republiky preferuje stravu s vyloučením masa. Mezi mladými lidmi ve věku 18-34 let je to až 10 %.

32 %

obyvatel plánuje konzumovat více rostlinných produktů a zároveň méně masa a živočišných produktů

45 %

lidí je přesvědčeno, že živočišná produkce má negativní dopad na životní prostředí a změnu klimatických podmínek na zemi

69 %

lidí zaznamenalo, že v obchodech dochází k růstu nabídky rostlinných produktů

Tomáš Macků (Research & Communication Director), Ipsos, průzkum, Česká veganská společnost
Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO
Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO

Skvělý základ na cestě k lepšímu světu pro všechny

„K bezmasému jídelníčku se v Česku hlásí každý desátý mileniál. Stále častěji také od vědců slýcháme, jaké negativní dopady má živočišná produkce na životní prostředí a na změnu klimatických podmínek. Pokud bychom tyto dvě linky spojili, mohlo by to znamenat, že si mladí lidé uvědomují svou společenskou odpovědnost směrem k životnímu prostředí a nejsou jim lhostejné environmentální problémy, kterým v současnosti planeta čelí. Což je skvělý základ pro opravdovou změnu na cestě k lepšímu světu pro všechny.“
Lucie Mádlová - zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti

Třetina lidí zvýší podíl rostlinné stravy

„Z výzkumu Ipsosu vyplývá, že 9 z 10 Čechů jí vše bez jakéhokoliv omezení, zatímco ve vybraných zemích Evropské unie je to jenom 76 % Evropanů. Zároveň až téměř třetina lidí uvádí, že plánují konzumovat více ryb a luštěnin, naopak méně masa a masných výrobků. To říkají zejména mladí lidé ve věku od 18 do 34 let, důvodem je ekologické hledisko.“
Tomáš Macků - ředitel komunikace výzkumné agentury Ipsos

Poptávka se každým rokem zvyšuje

„Poptávka našich zákazníků po trendech souvisejících se zdravou výživou a udržitelností se každým rokem zvyšuje, v našem případě hovoříme především o profesionální gastronomii a tradičním maloobchodu. V poslední době začínáme hojně zařazovat také veganské produkty. Jsme moc rádi, že můžeme jako první v České republice uvést revoluční veganský Beyond Meat burger, který je jasnou ukázkou, že i rostlinná alternativa dokáže kvalitně nahradit maso. Jeho výroba je navíc mnohem šetrnější k životnímu prostředí.“
Romana Nýdrle - ředitelka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry

V závěru akce jsme spolu s Rostlinně představili rostlinný produkt roku 2018. Tím se stalo veganské Magnum, které získalo ve veřejném hlasování celou čtvrtinu hlasů. Zpestřením celého veganského brunche byla také ochutnávka známého veganského burgeru Beyond Meat, které speciálně pro velikonoční brunch připravila společnost MAKRO Cash & Carry.

Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO
Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO
Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO
Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO
Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO
Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO
Česká veganská společnost, Ipsos průzkum, veganství, Asociace společenské odpovědnosti, Uniliver, Beyond Meat, Beyond Burger, MAKRO